tisdag 5 juni 2012

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt

Men det blir bra ändå :) Jag och Wille skulle gå på en öppen förskola vi inte varit på tidigare, men man var tvungen parkera vagnen utomhus och jag hade inget lås med mig så jag vågade inte riskera att bli av med den. Eftersom vi var i närheten av Folkets Park gick vi in en stund där, väldigt mysigt! Vi ska definitivt gå dit snart igen, hela familjen.


Wille tyckte att det stora chokladhjulet var mest spännande, det är mammas pojke det! ;)


Om den stora rosen tyckte han såhär:






I övrigt har vi också haft det bra idag, väldigt, väldigt mycket skratt :) Bland annat "matade" Wille mig med en kloss, tog bort den och gapskrattade, "matade" mig igen, tog bort den och skrattade... Han tyckte nog att han lurade mig ordentligt, haha, så roligt!

Sedan övade vi på att stå (alltså, JAG är redan utomordentligt duktig på att stå, men Wille behöver träna lite), de senaste dagarna har han börjat testa att bara hålla sig med en hand och idag var det dags att stå helt, helt själv utan stöd i några sekunder :) Han är så duktig :) Han tyckte att det var så kul, varje gång han släppte händerna skrattade han högt. Han reser sig inte själv ännu, men det är ju bättre att han kan stå stadigt innan han börjar med det så kanske han inte behöver ramla så mycket :)

Idag har han varit glad nästan hela tiden, men bara när jag hållit mig inom tre meters avstånd. När jag gått för långt bort skriker han som en stucken gris, stackarn. Jag kunde dock inte låta bli att tycka det var lite gulligt när han, i sin gåstol, vrålande försökte springa efter mig trots att en hel hög med leksaker låg i vägen, han tog i allt han kunde :)

Oj, nu blev det mycket för er att läsa!  

2 kommentarer:

  1. Det gör inget att det blir mycket att läsa, det är bara kul, så skriv på du bara...
    Kram Kram

    SvaraRadera
  2. Bra Wilton! Jag tycker lika illa om det fula rosen som du ;)
    För övrigt är ju Folkets Park mycket trevligt! Mycket att se och göra i den parken minsann!
    Är ju hemskt att man ska vara tvungen att låsa fast sin barnvagn egentligen....men det är förstås dyrbara grejer att stjäla; och alldeles för dyrbart att bli av med! Mysigt att det fick bli en promenad istället :)

    SvaraRadera